Ugrás a tartalomhoz
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • TV
  • GYŰJTEMÉNY
  • WEBSHOP
  • FOLYÓIRATOK
  • KIADÓ
Menü
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • TV
  • GYŰJTEMÉNY
  • WEBSHOP
  • FOLYÓIRATOK
  • KIADÓ
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • TV
  • GYŰJTEMÉNY
  • WEBSHOP
  • FOLYÓIRATOK
  • KIADÓ
Menü
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • TV
  • GYŰJTEMÉNY
  • WEBSHOP
  • FOLYÓIRATOK
  • KIADÓ
Kalas Vivien

Úton a közös európai diploma felé

A közös európai diploma gyakorlatban való megjelenése még hosszú évek munkáját kívánja meg.

Kalas Vivien 2025.05.15.
Pató Viktória Lilla

Fémesen fényes?

Gondolatok az ukrán–amerikai nyersanyag-megállapodásról.

Pató Viktória Lilla 2025.05.14.
Mernyei Ákos Péter

Az Európai Parlament szigorítaná a harmadik országokból származó befektetések ellenőrzésére vonatkozó szabályokat

Mire jut a tagállami diplomácia az európai bürokrácia hatáskör-étvágyával?

Mernyei Ákos Péter 2025.05.13.
Csepeli Réka

A német–francia tengely újjáélesztésének reménye

Európa értékeinek újradefiniálása.

Csepeli Réka 2025.05.12.
Tóth Bettina

Klímaalkalmazkodás a gyakorlatban

Magyarországon négy vármegye különböző szereplői döntöttek a cselekvés mellett.

Tóth Bettina 2025.05.09.
ÖT PERC EURÓPA BLOG
Kalas Vivien
Kalas Vivien
kutató, NKE Európa Stratégia Kutatóintézet
  • 2020.12.23.
  • 2020.12.23.

Az Európai Unió 2020-ban II. – Oktatáspolitika

Az idei évben kényszerűen bevezetett digitális oktatás egyszerre hordozott magában kihívásokat és lehetőségeket. A felmerülő problémák kezelésére a tagállamok közösségi szinten is igyekeztek megoldásokat keresni.

A mindeddig gyakran csak papíron létező, ám a gyakorlatban nem alkalmazott digitális módszereket az oktatásban, 2020-ban, a koronavírus-járvány miatt tavasztól szinte valamennyi tagország kénytelen volt bevezetni az általános iskoláktól az egyetemekig. A legtöbb állam az őszi félévben ismét erre a megoldásra kényszerült. A fennálló földrajzi és egyes nemzeteken belüli különbségek miatt, a távolléti, online oktatás számos kihívást okozott diákoknak, pedagógusoknak és kormányoknak egyaránt. Eltérő mértékű volt az oktatási intézmények technológiai felszereltsége, a polgárok közül nem mindenki rendelkezett a szükséges digitális kompetenciákkal, továbbá egy-egy családban sem volt minden esetben biztosított a kellő mennyiségű digitális eszköz a távoktatáshoz.

Noha az Európai Unióban az oktatáspolitika nemzeti hatáskörben van, így az EU-nak csak korlátozott lehetőségei vannak, a mindenkit érintő problémák következtében a tagállamok szorosan együttműködtek a tapasztalatok megosztása és a helyzet hatékonyabb kezelése érdekében. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogy a tavaszi időszakban a hagyományos egy alkalom helyett, a Tanács négy ízben is rendezett virtuális találkozót. Utolsó ülésükön a politikusok a jövőre vonatkozó következtetéseket is elfogadtak, amelyekben nemzeti és uniós szintű lépéseket is szorgalmaztak a felmerülő gondok mérséklése végett. A folyamatos egyeztetések mellett az Európai Bizottság széles körben elérhetővé tette azokat a platformokat, segédanyagokat, amelyek megkönnyítették a digitális oktatást.

Júniusban a Bizottság nyilvános online konzultációt indított, amely révén a polgárok tapasztalatait, észrevételeit kívánták összegyűjteni, az eredményeket pedig később beleépítették az új digitális oktatási cselekvési tervbe. A 2716 válaszadó az Európai Unió feladatát az oktatáspolitika ezen részterületén elsősorban a pedagógusok továbbképzésében, az infrastruktúra fejlesztésében, illetve a módszertani javaslatok kidolgozásában látta.

Az Európai Bizottság szeptember végén ismertette az átdolgozott digitális oktatási cselekvési tervét, amelyben – a véleményekre is reflektálva – három fő irányt jelölt ki, amerre fejlődnie kell ezen a téren a szakpolitikának. Ide tartozik a megfelelő környezet létrehozása a digitális oktatáshoz, a polgárok készségeinek javítása, valamint a tagállamok közötti kooperáció szorosabbra fűzése. Megvalósításuk érdekében egyebek között egy tanácsi ajánlás kidolgozásának, illetve egy európai digitális oktatási központ létrehozásának fontosságát emelték ki.

Az oktatás digitalizációja hosszú folyamat, sok más tényezőt is meg kell hozzá változtatni. A koronavírus-járvány felgyorsította az átalakulást, az abban való segítségnyújtásban pedig aktív szerepet vállalt az Európai Unió.

Kép: Infotér

Témakörök: digitális oktatás, Európai Bizottság, Európai Unió, koronavírus, oktatáspolitika
nke-cimer

LUDOVIKA.hu

KAPCSOLAT

1083 Budapest, Ludovika tér 2.
E-mail:
Kéziratokkal, könyv- és folyóirat-kiadással kapcsolatos ügyek: kiadvanyok@uni-nke.hu
Blogokkal és a magazinnal kapcsolatos ügyek: szerkesztoseg@uni-nke.hu

IMPRESSZUM

Ez a weboldal sütiket használ. Ha Ön ezzel egyetért, kérjük fogadja el az adatkezelési szabályzatunkat. Süti beállításokElfogad
Adatvédemi és süti beállítások

Adatvédelmi áttekintés

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT