Ugrás a tartalomhoz
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • TV
  • GYŰJTEMÉNY
  • WEBSHOP
  • FOLYÓIRATOK
  • KIADÓ
Menü
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • TV
  • GYŰJTEMÉNY
  • WEBSHOP
  • FOLYÓIRATOK
  • KIADÓ
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • TV
  • GYŰJTEMÉNY
  • WEBSHOP
  • FOLYÓIRATOK
  • KIADÓ
Menü
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • TV
  • GYŰJTEMÉNY
  • WEBSHOP
  • FOLYÓIRATOK
  • KIADÓ
Taraczközi Anna

Az EU kutatási keretprogramjának megújítása

Középpontban a „dual‑use by design”.

Taraczközi Anna 2025.07.04.
Szatmári Gréta

Verseny a jövőért

Az FP10 és a „widening” vitája a következő MFF uniós kutatásfinanszírozásában.

Szatmári Gréta 2025.06.16.
Taraczközi Anna

Új irányok az európai innovációban

Magyarország szerepe és az FP10 jövője.

Taraczközi Anna 2025.03.17.
Petri Bernadett

Arányos kutatásfinanszírozásra van szükség az Európai Unió új költségvetésében

Akadémiai álláspontok az új kutatási keretprogramról.

Petri Bernadett 2025.03.11.
Pünkösty András

Bízhatunk-e a mesterséges intelligenciában?

Tudjuk-e definiálni a mesterséges intelligenciát?

Pünkösty András 2024.11.29.
KREATIVITY BLOG
Rémai Dániel
Rémai Dániel
r. őrnagy, tanszékvezetői feladatok ellátásával megbízott oktató
  • 2023.11.02.
  • 2023.11.02.

Szimuláció: önbizalmat szerezve tanulni

3S – a szimulációs tér

Új innovációs fejlesztési projekt készült el tavaly az NKE Proof of Concept pályázatának (2019-1.2.1-EGYETEMI-ÖKO-2019-00014 „Közszolgálati Technológia Transzfer Kezdeményezés”) támogatásával és a TEK Tanszék gondozásában. A fejlesztés célja egy olyan felület megvalósítása volt, amely lehetőséget biztosít szimulációk készítésére, támogatja a problémacentrikus feladatmegoldás gyakorlását egyéni vagy csoportos módon és a biztonsággal kapcsolatos oktatási területekre optimalizált. 

A keretrendszer központja a szimulációs tér, ahol a „játékosok” előre felépített szcenáriók megoldásában vesznek részt, és döntéseik által előre programozott logikai döntések mentén felépített utakat járnak be. A máguskönyveket idéző feladatok segítik az ismeretek átadását. Az alkalmazás terei együtt fejlesztik a kreatív tanulást, az oktatást és a problémamegoldást. A felület használható egyetemi keretek között a biztonság dimenzióira fókuszálva, de az általános iskoláktól, a középiskolákon át az egyedi tréningek világáig alkalmas lehet szimulációk felvázolására és gyakoroltatására. Nemcsak képességek, hanem tudás és gondolkodásmód átadására is alkalmas. 

Az alkalmazásban használt problémaalapú tanulás[1] érdekfeszítő, valós és releváns intellektuális kutatásba vonja be a hallgatókat, lehetővé teszi számukra, hogy bizonyos élethelyzetekből tanuljanak (Barell, 2007). Harland (2002) úgy véli, hogy a diákok új készségeket és új módszereket sajátítanak el a PBL applikációkon keresztül. Williams és munkatársai (2003) azt állapították meg, hogy a hallgatók értékelik a PBL tanulási folyamatban való aktív részvételt. Ez fokozza személyes fejlődésüket, valamint növeli önbizalmukat és tanulói felelősségüket.

A fejlesztés folyamata önmagában érdekes kihívások elé állította a TEK Tanszék csapatát, egy idő után a külsős informatikai szakembereket is. Ugyanakkor együtt törekedtünk arra, hogy a létrejövő innováció választ tudjon adni a generációs tanulási kihívásokra, egyszerre legyen alkalmas speciális képzési területek – például a terrorelhárítás – oktatási és módszertani kihívásainak kezelésére, de más, az NKE profiljához igazodó, további hivatásrendeket érintő gyakorlati feladatok gyakoroltatására is. 

A létrejött felület felhasználóbarát: a szerkesztő mód segíti az oktatókat a gyakorlatok gyors és átlátható elkészítésében, míg a hallgatók számára egy könnyen kezelhető, gyors, a chat funkció által interaktív felületet biztosít a játékélmény számára, amelyen keresztül elmélyíthetik tudásukat. 

A 3S felületén belül a problémacentrikus feladatmegoldás gyakorlása, a kreatív tudástranszfer, a speciális képzési területek bemutatása az egyedi szcenáriók által és a kreativitás alkalmazása egyszerre jelenik meg, az egy időben biztosítunk képesség és tudásfejlesztést. 

A felület bemutató videója elérhető itt.

A felület elérhető az alábbi linken.

Ha szeretné kipróbálni a felületet, vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben, hogy egy egyéni konzultáció keretében megbeszéljük a regisztráció lépéseit, terveit és rendelkezésére bocsássuk a Felhasználói kézikönyvet. 

Felhasznált irodalom

Barrell, John (2007): Problem-Based Learning: An Inquiry approach. California, US. Corwin Press.

Harland, Tony (2002): Zoology students’ experiences of collaborative enquiry in problem-based learning.Teaching in Higher Education 7:3-15. Williams, Renee – Macdermid, Joey – Wessel, Jane (2003): Student adaptation to problem-based learning in an entry-level master’s physical therapy program. Physiotherapy Theory and Practice, 19:199-212.   

[1] Cornell University – Center for Teaching Innovation. – Problem-Based learning

Nyitókép forrása: geralt, Pixabay

Témakörök: kreatív, kutatás, szimuláció, tanulás
nke-cimer

LUDOVIKA.hu

KAPCSOLAT

1083 Budapest, Ludovika tér 2.
E-mail:
Kéziratokkal, könyv- és folyóirat-kiadással kapcsolatos ügyek: kiadvanyok@uni-nke.hu
Blogokkal és a magazinnal kapcsolatos ügyek: szerkesztoseg@uni-nke.hu

IMPRESSZUM

Ez a weboldal sütiket használ. Ha Ön ezzel egyetért, kérjük fogadja el az adatkezelési szabályzatunkat. Süti beállításokElfogad
Adatvédemi és süti beállítások

Adatvédelmi áttekintés

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT