• MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • KÖNYVEK
  • E-TANANYAGOK
  • FOLYÓIRATOK
  • RÓLUNK
Menü
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • KÖNYVEK
  • E-TANANYAGOK
  • FOLYÓIRATOK
  • RÓLUNK
Keresés
Bezár
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • KÖNYVEK
  • E-TANANYAGOK
  • FOLYÓIRATOK
  • RÓLUNK
Menü
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • KÖNYVEK
  • E-TANANYAGOK
  • FOLYÓIRATOK
  • RÓLUNK
Stephen Gracza

A Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar és a West Point

Összehasonlító elemzés a tisztképző folyamatról.

Stephen Gracza 2021.03.05.
Lábody Péter

Az ausztrál hírzárlat hátteréről

Sok cikk (Index, HVG, Origo, Portfolio, 24.hu, stb.) szólt az elmúlt hetekben arról, hogy az ausztrál kormány harcban áll a nagy tech platformokkal (Google, Facebook)

Lábody Péter 2021.03.05.
Bonnyai Tünde

Mitől lesz egy szolgáltatás alapvető – avagy milyen terminológiai útvesztőt találunk az EU kiberbiztonsági törekvéseiben (1. rész)

Idén már ötödik éve lesz júliusban, hogy megjelent az Európai Unió első, ízig-vérig kiberbiztonsági szabályozással foglalkozó jogi aktusa, a hálózati és információs rendszerek biztonságának az

Bonnyai Tünde 2021.03.05.
Máthé Réka Zsuzsánna

Okos lesz-e az uniós elszálló adósság?

Egy éve már, hogy a berobbanó világjárvány hatására az Európai Unió tagállamainak gazdasági és pénzügyminiszterei úgy döntöttek, hogy felfüggesztik az uniós költségvetési szabályokat. Úgy tűnik,

Máthé Réka Zsuzsánna 2021.03.05.
Hegedüs Csilla

Eurómilliárdok Romániának: a Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz

Az Európai Unió nyújtotta Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz lehetőséget nyújt arra, hogy a tagállamok a koronavírus okozta járvány következményeit enyhítsék, és újra növekedési pályára állhassanak.

Hegedüs Csilla 2021.03.04.
FRONTIER BLOG
Fekete Rajmund
Fekete Rajmund
kutató, NKE Amerika Tanulmányok Kutatóintézet
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
  • 2021.02.11.
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
  • 2021.02.11.

Uncsi vagy trendi?

Joe Biden politikai kommunikációjáról

Szűk egy hónapja iktatták be Joe Bident az Amerikai Egyesült Államok negyvenhatodik és egyben legidősebb elnökeként. Számtalan elemzést, interjút, véleménycikket olvashattunk már külföldön és idehaza esetleges külpolitikai irányáról, amely egyesek szerint nem több, mint Obama külpolitikai programjának felvizezése, míg mások arra hívják fel a figyelmet, hogy „a Biden-adminisztráció színrelépésével az eddigi mélyállam” kerül a felszínre. Az eddig kiosztott szerepekből egy harmadik Obama-adminisztráció kibontakozása sejlik fel előttünk Clinton- és Obama árvákkal fűszerezve. Vissza a jövőbe… helyett a múltba. Joe Biden elnökségének első intézkedései pedig nem is lehettek volna eltérőbbek elődje, Donald Trump döntéseinél. Az egyik legnyilvánvalóbb különbségről azonban kevés szó esik: a közösségi média használatáról.

Ez a különbség már az elnökválasztási kampány során is megmutatkozott. Az Awario által készített elemzésben látható, hogy míg Donald Trumpnak 30 millió követője volt Facebookon és 85 millió Twitteren, addig Joe Biden követőinek száma 3 millió alatt volt a Facebookon és alig több mint 9 millió a Twitteren. Egy átlagos napon Trump 28 millió Facebook-követőjét érte el a kampányfiókján keresztül körülbelül 14 poszttal, míg Bidennek be kellett érnie a körülbelül 2 milliós eléréssel. Joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogy vajon Biden támaszkodni fog-e elődje online kommunikációs stratégiájára, esetleg finomítja azt vagy visszatér egy sokkalta konzervatívabb, ortodox és unalmas politikai kommunikációhoz?

Donald Trump elnökké választása új korszakot hozott a politikai kommunikációban. Ami Franklin D. Rooseveltnek a rádió vagy John F. Kennedynek a televízió, az Donald J. Trumpnak a Twitter. Már a 2016-os elnökválasztási kampány során is arra használta a közösségi médiát, de legfőképpen a Twittert, hogy figyelemalapú politikát folytatva, innovatív technológiahasználattal a „prototípuskampányok” közé helyezze saját kampányát. Ezek azoknak a folyamatoknak a katalizátorai, amikor a politika világában az innovációk összeolvadnak a gyakorlatban. Ezzel olyan környezetet teremtett, ahol nem lehetett nem beszélni róla. A Twitterbe ültetett kódolt gyorsaságot emelte át saját politikai kommunikációjába és folyamatosan tematizálta a sajtót.

Chris Wells, a Bostoni Egyetem kutatója szerint Trump előtt nem volt példa arra a fajta közvetlen és interaktív kommunikációra, ami a republikánusok elnökét jellemezte. Eugene Volokh már 1995-ben megjósolta, hogy a jövőben bárki olcsón (vagy akár ingyen) véleményt formálhat a közélet kérdéseiről a közvetítők (sajtó) kihagyásával, ezzel szélesebb és közvetlenebb alapokra helyezve a demokratikus döntéshozatalt. Hogy ez tényleg így van-e, az már más kérdés. Habár csábítóan hangzik a közvetítők nélküli kommunikáció, nem mindenkinek sikerült ezt a gyakorlatban megvalósítani. Hiába, hogy Hillary Clinton a 2016-os elnökválasztási során naponta átlagosan több mint kétszer annyit tweetelt, mint Donald Trump, mégsem sikerült akkora elérést generálnia, mint ellenfelének. Ez köszönhető volt Clinton kimért, száraz tweetjeinek. Trump bombasztikus, rövid, lényegre törő, érzelemvezérelt és a politikailag korrekt környezet számára fülsértő és sorozatos megbotránkoztatást keltő, sokszor személyeskedő tweetjei elvitték a műsort, de sok esetben összemosódott a magán- és az elnöki hivatal közti álláspont. A Twitteren számtalan alkalommal lehettünk tanúi elbocsátásoknak, kinevezéseknek, kirúgásoknak is és nem volt rest sokszor folyamatban lévő ügyeket megtorpedózni vagy teljesen más irányba terelni azokat (lásd Rex Tillerson esete Észak-Koreával).

Joe Biden már november 30-án egyértelművé tette, hogy másfajta kommunikációt képzel el a Fehér Házban, mint ami elődjére volt jellemző. Közleményében a fehér házi kommunikációs csapatát bízta meg azzal az „óriási felelősséggel”, hogy becsatornázzák az amerikaiakat a Fehér Házba. A csak nőkből álló kommunikációs csapat, akik egyébként Barack Obama, Bernie Sanders, Kamala Harris, Nancy Pelosi, illetve az elnök mellett is dolgoztak korábban, remek és szoros kapcsolatot ápolnak azokkal a washingtoni tudósítókkal, akiket Trump mellőzött kommunikációja során. Ennek tudható be többek között az is, hogy látványosan igyekeznek fenntartani egy jó és kiegyensúlyozott viszonyt az újságírókkal, amelyet azonban beárnyékolt az az incidens, hogy a sajtótájékoztatók előtt megpróbálták megtudni a tudósítóktól, milyen kérdéseket terveznek feltenni a görög és lengyel felmenőkkel bíró Jen Psaki szóvivőnek.

Habár Joe Biden elnökségéből és politikai kommunikációjából még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, az már most jól látható, hogy merőben szakított Trump nonkomformista és progresszív közösségi média jelenlétével, amelynek minden mozzanata felért egy rendkívüli hírrel. Az is látható, hogy a jelenlegi amerikai elnök nem a közösségi média felületeken keresztül fog politikai irányelveket közölni vagy HR-ügyeket intézni. Sokkal inkább egy tradicionális, ortodox, ha úgy tetszik, egy old fashioned kommunikációt fog képviselni az elkövetkezendő négy évben.

Témakörök: Facebook, Joe Biden, közösségi média, Twitter, USA

LUDOVIKA EGYETEMI KIADÓ

KAPCSOLAT

1089 Budapest, Orczy út 1. 
E-mail: info@ludovika.hu

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

A feliratkozással elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatóban közölt feltételeket.

IMPRESSZUM

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

Ez a weboldal sütiket használ. Ha Ön ezzel egyetért, kérjük fogadja el az adatkezelési szabályzatunkat. Süti beállításokElfogad
Adatvédemi és süti beállítások

Adatvédelmi áttekintés

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.