• MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • WEBSHOP
  • E-TANANYAGOK
  • FOLYÓIRATOK
  • RÓLUNK
Menü
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • WEBSHOP
  • E-TANANYAGOK
  • FOLYÓIRATOK
  • RÓLUNK
Keresés
Bezár
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • WEBSHOP
  • E-TANANYAGOK
  • FOLYÓIRATOK
  • RÓLUNK
Menü
  • MAGAZIN
  • BLOGTÉR
  • PODCAST
  • WEBSHOP
  • E-TANANYAGOK
  • FOLYÓIRATOK
  • RÓLUNK
Bonnyai Tünde

Kritikus infrastruktúrák: célpont, vagy eszköz?

A XXI. század egyik legösszetettebb kérdése talán, hogy az új típusú kihívások, az aszimmetrikus hadviselés és a kibertér adta „lehetőségek” függvényében hol húzódik az ésszerűségi

Bonnyai Tünde 2021.01.27.
Hegedüs Csilla

Értelem és érzelem – avagy a megfutamodás diszkrét bája

Sokat olvashattunk az elmúlt napokban a Bizottság döntéséről, amelyben elutasítja a jogalkotást Európa őshonos nemzeti kisebbségeinek ügyében. A Minority Safepack európai polgári kezdeményezésről van szó,

Hegedüs Csilla 2021.01.26.
Pongrácz Alex

Közigazgatási továbbképzés a történelem viharjaiban

„Nézze meg ezt a papírt. Ezen a papíron három hónap óta emberek százai dolgoztak. Én magam időben, fáradságban, energiában többet fordítottam rá, mint amennyi idő

Pongrácz Alex 2021.01.25.
Varga Csilla

EBESZ misszió Kárpátalján

Kihívások elé néz az EBESZ új nemzeti kisebbségi főbiztosa.

Varga Csilla 2021.01.25.
Csutak Zsolt

Ülő Bika öröksége és a Biden kormányzat kisebbségpolitikai kihívásai

A megismételt georgiai kongresszusi választások január 6-i eredményei nyomán Joe Biden leendő elnök és a Demokrata Párt számára létrejön a viszonylag kényelmes kormányzáshoz szükséges kongresszusi

Csutak Zsolt 2021.01.22.
CYBERBLOG
Szakos Judit
Szakos Judit
PhD hallgató, NKE Kiberbiztonsági Kutatóintézet
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
  • 2020.12.01.
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
  • 2020.12.01.

Miről álmodik az AI?

Refik Anadol művészetének alapja az adat és a gépi tanulás, ahol a művész által betáplált információk feldolgozásával az algoritmus saját interpretációja jelenik meg a közönség előtt. Az alkotó és csapata kigondolja a témát és a koncepciót, de szimbiózisban él alkotásával, amely olyan kreációkkal áll elő, ami újabb és újabb inspirációval tölti fel a megálmodót.

New York városáról tízmillió olyan képet sikerült összegyűjtenie Anadolnak, amelyen emberek nem, csak épületek és a környezet jelenik meg. Ez olyan különböző perspektívákból és időszakokból képes megmutatni a város arcát, amely New York kollektív és őszinte emlékezetét alkothatja, hiszen mindenki nézőpontja megjelenhet rendszer tanulási folyamatában. A performance a gép hallucinációja nevet kapta, az információk feldolgozása közben keletkezett alternatív valóságot azonban akár az AI álmának is tekinthetjük. (Wired)

Refik Anadol – „Machine hallucination” (Dezeen)

Pablo Picasso mondta 1968-ban: „A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni.” Abban az időben még nem láthatta, milyen kreatív eszközökké fognak válni ezek a gépek mindennapjainkban. (Artlyst) A modern filmművészet is forrásul hívta a művészet és a technológia kombinálásában eredő lehetőségeket. Például amikor a szintén 1968-ban bemutatott 2001: Űrodüsszeia című film egy jelenetét dolgozta át Picasso műveinek hangulatában Bhautik Joshi mélytanulás használatával.

Bhautik Joshi – „2001: A Picasso Odyssey”

A művészet és a technológia egyre hangsúlyosabban találkozik napjainkban. Az elvont vagy élet értelmét kereső jelleg mellett – amire szintén egy izgalmas példa Sebastian Hertrich munkássága – lassan a technológia átszivárog a mindennapi felhasználó platformjaira is. Ma már iOS és Android felületre is elérhető több tucat olyan képszerkesztő alkalmazás, amivel bármilyen művészeti érzék vagy képszerkesztési tudás nélkül valamennyi művészeti ág, stílus vagy hangulat szerint átszerkeszthetjük a képeinket pillanatok alatt a mobiltelefonunkon, de már a közösségi oldalak beépített lehetőségei között is számos opciót találhatunk.
Vajon erre mit mondana Picasso, ha ma is élne?

Helsinki Katedrális a Prisma applikációval szerkesztve.
Eredeti kép forrása: szerző saját fotója, alkalmazott filterek sorrendben: Paradise; Hurly Hair; Mononoke

A borítókép Hare Krishna munkája.

Témakörök: gépi tanulás, képszerkesztő, mesterséges intelligencia, művészet

LUDOVIKA EGYETEMI KIADÓ

KAPCSOLAT

1089 Budapest, Orczy út 1. 
E-mail: info@ludovika.hu

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

A feliratkozással elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatóban közölt feltételeket.

IMPRESSZUM

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

Ez a weboldal sütiket használ. Ha Ön ezzel egyetért, kérjük fogadja el az adatkezelési szabályzatunkat. Süti beállításokElfogad
Adatvédemi és süti beállítások

Adatvédelmi áttekintés

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.