A kiberbűnözők nagyon kreatívak, ha a felhasználók pénzének elcsalásáról van szó. Áldozataikat a legkülönfélébb módszerekkel célozzák meg, kezdve különböző megszemélyesítésektől egészen a csaló online piacterek létrehozásáig. A kiberbűnözők gyorsan reagálnak a világ aktuális történéseire és pillanatok alatt felismerik, hogyan húzhatnak hasznot azokból. Annak ellenére, hogy sokak számára már nagyon „túlbeszélt” a téma, az elmúlt években egyre nagyobb teret nyernek a csalások között a kibertérben elkövetett bűncselekmények.
A csalók minden emberi gyengeséget igyekszenek kihasználni, márpedig mindenkinek megvan a maga gyenge pontja. A hatóság munkáját az is megnehezíti, hogy sokan nem merik beismerni, hogy áldozatok. Szégyellik hibájukat, így az esélyét sem adják meg annak, hogy az elkövető nyomára bukkanjanak.
Az internetes csalások mögött óriási a belefektetett munka és az sincs kizárva, hogy egy-egy csaló kampánynál „munkaerőhiány” lép fel, így toborzás útján szerzik tettes társukat a kiberbűnözők. Manapság csak az a vállalkozás marad életben, amely mindig képes megújulni, ezt pedig a csalók is jól tudják. A Ludovika Podcast adásában mai trendekről, tanácsokról és gyakorlati példákról is szó lesz.